Posted by / vineri, 16 septembrie 2016 / 37 Comentarii / , , , , , ,

Biciclim, biciclim...dar să citim și legislația !

M-am gândit să abordez un subiect sensibil pentru majoritatea bicicliștilor, care se pare că au devenit un nou trend, ca atunci când au apărut motocicletele ca ciupercile după ploaie.  Cu motocicliști  m-am obișnuit, oricum în ultima vreme am văzut din ce în ce mai puțini în trafic dar mai disciplinați. Cu bicicliștii... cam fac eforturi să mă obișnuiesc mai ales cu aceia care din momentul în care se urcă pe bicicletă, pedalează de parcă îi aleargă cineva și încearcă să scape de nu știu cine. Trec pe culoarea roșie a semaforului, nu au nici cea mai mică semnalizare luminoasă pe timpul nopții (deși îmi fac ochii ca girofarele în oglinzile de la mașină, tot apar nu știu de unde), sunt foarte răutăcioși și te
înjură instant deși tot ei greșesc de cele mai multe ori... și aș putea continua, dar nu are rost. Sunt conștientă că și bicicleta este un vehicul dar atâta timp cât eu vă respect ca și participanți în trafic, mă aștept să o faceți și voi. După cum spuneam nu este o regulă generală, sunt și  bicicliști disciplinați pe care îi respect, dar din păcate majoritatea nu respectă nici cea mai elementară regulă de circulație și observ cum trec pe lângă polițiștii care se uită nepăsători. 

 Chiar dacă voi atrage multe comentarii negative asupra mea, m-am decis să scriu despre bicicliștii indisciplinați în trafic prin prisma întâmplării de acum câteva seri care mi-a pus capac și nu mai pot ignora cum unii bicicliști încalcă conștient sau nu toate regulile de circulație. Dar să nu mai lungesc vorba și să revin la întâmplarea de acum câteva seri: mă aflam în parcare și tocmai ce urma iau  virajul la stânga de 90 de grade, când nu știu de unde a apărut o duduie aproape călare pe capotă, însoțită de o bubuitură. Nerealizând ce s-a întâmplat am ieșit speriată din mașină să întreb dacă este ok. Duduia cu pricină nu a pățit nimic, doar roata mea de la mașina mea a îndrăznit să stea în calea roții ei de la bicicletă, așa că a început să urle: 

 Duduia: „Ce faci fă! Tu nu te uiți pe unde mergi?”

 Eu: „Ba pardon, tu ai intrat în mine și văd că nu ai nici lumină!”

 Nu contează cum a continuat duduia conversația, căci bănuiesc că v-ați dat seama: un set în injurii de nereprodus. După nici 10 secunde apare o altă bicicletă, care avea o luminița plăpândă ce pâlpâia din când în când. Se pare că era soțul doamnei care a venit spre mine, pune o frână „forțoasă”..... și dă cu piciorul în roata mașinii.

 Eu: „ Măi oamenilor, voi nu sunteți normali ? Voi greșiți, voi intrați în mine, nu aveți nici o lumină sau semn de avertizare  pe voi și tot voi nervoși? Pentru ce reacționați așa? 

 Soțul doamnei: „Fă chioaro, nu vezi că am lumină!” și îmi arată către acea luminiță plăpândă... „ Și vezi că-ți dau și una dacă nu-ți convine!”

 Ups! Sinceră să fiu, m-am speriat dar în același timp simțeam cum îmi crește tensiunea și  mă ardea  să îi iau pe amândoi la bătaie. Dar mi-am zis la ce bun, te pui cu nebunii?

 Eu: „Da’ ce spuneți voi dacă sunăm la poliție și raportăm incidentul? Din toată treabă asta sigur e un vinovat: eu sau voi, și cum noi nu ajungem la o concluzie, sunt convinsă că poliția va avea un cuvânt de spus!

 Și mă pregăteam să iau telefonul din mașină să sun la poliție, când cele două personaje pleacă în trombă cu grijă să lase în urmă unda sonoră de injurii de nereprodus.

După ce m-am urcat în mașină, am început să tremur toată, simțeam că nu mai reușesc să îmi controlez mâinile și picioarele, iar cei 10 metri până să parchez mașina mi s-au părut o eternitate. Am rămas în mașină cel puțin o jumătate de oră, fără exagerare, în care mi-au trecut tot felul de scenarii   prin minte care mai de care mai groaznice.

 De aceea, vreau să fac un apel la acei bicicliști care nu știu ce este aceea o „regulă de circulație”. Cât despre limbaj, aici ține de om... dacă alte „cuvinte inteligente” nu îi ies pe gură, le recomand să se abțină, pot fi și copii în mașină, și chiar nu este nevoie de intervenția lor cu acele cuvinte de nereprodus.

 Fac apel către poliție, să nu mai ignore acei bicicliști care traversează intersecția pe diagonală (uneori  însoțiți și de câte un copil), pe acei bicicliști care traversează pe culoarea roșie (Dacă dați peste un șofer neexperimentat? Am înțeles că nu țineți la viață voastră, dar de ce trebuie să o nenorociți pe a altuia?), pe aceia care nu știu că la o trecere de pietoni nesemaforizată trebuie să se dea jos de pe bicicletă și sa se asigure înainte de a traversa (dacă nu exista banda pentru biciclete), pe aceia care fac slalom printre mașini, sau pe aceia care aproape dau peste un pieton aflat pe trecere. Sunt multe lucruri care se întâmplă în trafic, și șoferii greșesc, și motocicliștii, chiar și pietonii, dar de ce și acei peste 90% dintre bicicliști?

 Nu sunt piste pentru biciclete! Sunt sigură că asta veți reproșa, atunci Domnilor Guvernanți ... faceți piste pentru biciclete. Dar vă spun, s-ar face degeaba, pentru că șoseaua pe unde circulă doar mașini este mult mai palpitantă pentru unii bicicliști. Aici nu vorbesc despre acele piste unde unii șoferi parchează nestingheriți, căci deseori văd piste pentru biciclete (puține, dar există) unde nu există nicio mașină parcata și tot nefolosite rămân.
Distribuie:
Tags : , , , , , ,

37 de comentarii:

  1. am decis sa postez acest comentariu...cu riscul sa ma incadrezi in randul celor rautaciosi...nu asta mi-e intentia...si vreau sa spun ca imi pare rau pentru urmarile incidentului in care ai fost implicata...intr adevar e absurd sa se ajunga la injurii si amenintari. Intentia mea e sa expun si punctul de vedere al biciclistilor...printr-o serie de exercitii mentale daca vrei :) pentru inceput toti participantii la trafic mai putin biciclistii au drumul lor bine definit (carosabil pt masini, trotuar pentru pietoni) in cadrul acestor drumuri bine definite s-au strecurat dare de vopsea care aparent marcheaza un drum al biciclistilor. BUN. primul exercitiu...incaleca o bicicleta si propuneti sa ajungi din punctul a in punctul b, dar nu in plimbare, in ideea ca ai ceva de rezolvat in punctul b...si sunt foarte curios daca ai cum sa parcurgi traseul acesta legal...NU ai cum :) nu ai conditii sa o faci...marea majoritate a pistelor realizate sunt gresit proiectate punand in pericol potentialii utilizatori. De asemenea inteleg ca nu contribui la bugetul local fiind biciclist, dar e absurd ca o amenda pentru bicicleta sa fie de 4 ori mai mare decat o amenda pentru masina (aceeasi abatere)...masina presupune totusi o resposabilitate mai mare decat o bicicleta...potentialul risc e mai mare(masina=1 tona de metal ce se poate deplasa cu peste 200km/h...o bicicleta are cateva kg si se deplaseaza cu 30/40km/h...) de asemenea...incearca sa urmaresti nu doar biciclistii care nu respecta regulile...incearca sa vezi de cate ori se intampla ca biciclistul sa nu fie respectat...de exemplu.. atunci cand e depasit sa i se acorde spatiul echivalent unei masini, sau pistele de biciclete sa nu fie parcari ocazionale pentru diversi bizoni din trafic...ideea e...la ora actuala biciclistii nu au loc in trafic...asta e realitatea...si faptul ca noi fortam sa avem locul nostru...ne face sa pozam ca fiind nesimtiti...pentru ca nu avem alta solutie...e o problema delicata...dar vina nu e a pietonilor, a soferilor sau a biciclistilor...e doar a autoritatilor; autoritati care oricum sunt indiferente...
    In concluzie as vrea sa mai ridic o problema...nu suntem primii care sa adopte bicicletele in oras...dar suntem primii care o facem in ciuda lor...cum sa imi impui legal ca eu daca decid sa fiu biciclist sa fiu ba pieton, ba biciclist, ba pieton, ba biciclist...daca m-am urcat pe bicicleta...raman pe bicicleta...daca m-am incaltat ca pieton raman incaltat, daca m-am urcat in masina raman in masina...dar daca te urci pe bicicleta din 50 in 50 de metri trebuie sa te dai jos...pentru ca logic, nu? :) mai avem de evoluat...dar situatia nu e generata de biciclisti, sper sa intelegi asta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne-am învățat să dăm vina pe autorități că au spoit trotuarele cu așa zisă pistă pentru bicicliști și mă întreb de ce. Noi i-am votat, sunt aleșii noștri și fac ceea ce fac pentru că noi le permitem...dar nu este vina lor de ceea ce se întâmplă în trafic, este vina noastră, a tuturor participanților la trafic. Nu vin autoritățile să ne spună să ne înjuram, nu autoritățile ne pun să trecem pe rosu…. viața unui om nu e un exercițiu pe care dacă nu îl rezolvi te uiți la final de carte să vezi rezultatul și treci la următorul. Nu contest faptul că există și șoferi care nu respectă bicicliștii…dar trebuie să conştientizăm că este o consecință a acelor bicicliști care fac greșeli grave în trafic și sunt băgați toți în aceeași oală (chiar aseară am văzut un tătic cu 2 copilași forțați să oprească în mijlocul intersecției ca să lase „bizonii” să treacă, iar trecerea era la câțiva metri de ei. Nu era mai simplu și mai în siguranță să traverseze pe la trecere?) Într-adevăr, nu sunt o persoană care folosește bicicleta prea des și nici nu mă avânt în trafic cu ea, nu interzic bicicliștilor să folosească carosabilul, nu am dreptul ăsta, suntem toți participanți în trafic și trebuie să ne respectăm indiferent de vehiculul utilizat. Mai mult, trebuie să se realizeze că există o legislație scrisă pe care toată lumea trebuie să o respecte. Nu știu cât e amenda pentru bicicliști dar nu e mai bine să-și cumpere o lanternă să se facă vizibili pe timp de noapte, decât să dea banii pe amendă ? Nu e mai bine să se oprească la culoarea roșie a semaforului ori să se asigure înainte să traverseze decât să forțeze și să riște să dea mașină peste el ?
      Sper că m-am făcut înțeleasă și nu vreau să văd polemici între conducătorii auto și bicicliști, nu asta e țelul meu.

      Ștergere
    2. D-le Anonim, am și eu o curiozitate:
      Eu ca șofer, dacă trec pe roșu, încalc legea mai mult decât dacă trec pe roșu ca biciclist? Sau vorbim de același contravenție? De ce să fie amenda mai mică pentru bicicliști? Aceștia nu pot provoca accidente mortale strict în situația expusă mai sus? Mie ca șofer mi se reține, pe lângă amendă, și permisul de conducere. Mie, ca biciclist, mi se dă (teoretic) doar o amendă. De ce există obligația bicicliștilor să se dea jos de pe bicicletă la trecerile de PIETONI(subliniez „pietoni”)? De ce le interzis pietonilor să alerge pe trecerile de pietoni? Pentru ca șoferii să le poată acorda prioritate: una e să traverseze o persoană cu 3-5 kmph, să ai timp să o vezi, și alta e să apară cineva cu 30-40 kmph și să nu-l vezi (cum e adeseori în cazul bicicletelor).

      Așadar, vrem să fim egali, dar nu chiar atât de egali. Dacă ne uităm în codul rutier, bicicliștii au drumul lor definit clar: sunt încadrați în categoria vehicule, așadar le este interzis să circule pe trotuar sau pe trecerile de pietoni. Doar acolo unde există marcaje corespunzătoare paralele cu trecerile de pietoni au voie să treacă transversal pe stradă/șosea. Doi ani de zile am pedalat de primăvara până toamna prin București și da, am avut mereu loc în trafic. Ieșeam atât ziua, cât și seara, dar aveam grija să am bicicleta echipată corespunzător pentru a putea fi observat în trafic. Pe față aveam 2 lanterne, una care clipea stroboscopic pt a atrage atenția, și una care mergea mereu. Ai roșu la semafor, poți să te dai jos de pe bicicletă și să traversezi pe trecerea de pietoni dacă e verde. E greu să te urci și să te dai jos de pe bicicletă? Hotărăște-te: ești vehicul sau pieton? E simplu.

      Ștergere
    3. Bicicleta e vehicul, ea trebuie să circule pe carosabil, nu pe trotuar (da, ştiu, toţi ocolim - unde e posibil - coloanele de maşini pe troatuar, dar un indicent acolo cu un pieton ne face vinovaţi).
      Mi se pare ilogic să circuli cu bicicleta pe trecerea de pietoni. De ce ai avea nevoie să faci asta? La viraj stânga te poţi înscrie pe banda de stânga şi efectua virajul cum trebuie, eventual prinzi un moment când drumul e liber sau când ceilalţi şoferi de pe banda respectivă sunt opriţi la semafor şi te pui în faţa coloanei (dar să mai poţi vedea şi semaforul cu coada ochiului), apoi pleci primul (când s-a făcut verde, până bagă ei în viteză şi demarează, tu eşti deja la jumatea intersecţiei) şi ai rezolvat problema.
      Singurul motiv pentru care aş traversa pe trecerea (pe lângă biclă, evident) ar fi că sunt pe un drum pe care n-am voie să întorc sau să fac stânga (şi, desigur, atunci când bicicleta are probleme şi nu pot merge pe ea).

      Probabil antevorbitorul se referea al amenzile exagerat de mari pentru lipsa ,,avertizorului sonor", de parcă clopoţelul ăla ar avea vreo utilitate practică în trafic (din maşină oricum nu-l auzi, iar pietonii îl ignoră).

      Ștergere
    4. Si eu recent am cumparat o bicicleta si mai nou merg cu ea. Cel mai safe daca nu stii ce faci, te consideri MOTOcicleta si mergi pe drum cu masinile in concordanta cu legislatia rutiera, ca si cand ai fi sofer. Si aplici toate regulile ca si cand ai fi motoreta. Doar ca, pentru a nu ii deranja pe restul mergi cat mai lipit de marginea drumului, la fel cum scria in decretul vechi. In 2003 cand am facut eu scoala de soferi bicicleta avea drepturile si obligatiile unui vehicul, fiind in aceasi categoria rutiera ca si carutele. Iar iluminarea mea proprie tine de instinctul de conservare si de faptul ca stiu cum e sa ai un biciclist ninja in fata din perspectiva unui sofer

      Ștergere
    5. Pai hai sa iti raspund user anonim de ce trebuie sa te dai jos pe trecerea de pietoni nesemaforizata.
      In primul rand pt ca, dupa cum spunea si dna care a postat, nu iti pui doar tu viata in pericol, ci nenorocesti si viata soferului.
      Chiar daca in urma unui proces va fi achitat, dar numai gandul ca omori, sa distrugi sanatatea cuiva, declaratii peste declaratii etc, te afecteaza enorm, totul intamplandu-se din vina altuia.
      Din punctul meu de vedere ar trebui sa se oblige prin lege ca toti biciclistiisa urmeze cursuri de legislatie rutieră si sadea examen pentru permis.
      Doar atunci se va merge civilizat in trafic.
      Cat despre ceilalti soferi carenu ii respecta pe biciclisti sa stii ca aceia nu ii respecta nici pe soferi, asa ca obiectivul ar trebui sa fie comun in normalizarea si civilizarea traficului si nu sa aratam care e mai tare in gura si care are dreptate, deoarece fiecare ne indreptam spre locul de munca, scoala, acasa, intalniri cu prietenii etc.

      Ștergere
  2. Prietene fac si eu un comentariu stupid la ce ai scris in finalul interventiei tale.Faza aia cu 50 50 e o aberatie.Un biciclist care probabil a gandit ca tine in priveste "descaletatul"de pe bicicleta si era sa faca cunostiinta cu botul masinii mele cand tocmai toti pietonii de pe trecere ajunsesera in siguranta pe trotuar iar eu sofer responsabil dupa ce am acordat prioritate pietonilor m-am trezit cu el in fata masinii.Noroc ca am apucat sa franez.Faptul ca traversezi trecerea de pietoni pe bicicleta te face o potentiala victima pentru ca nu mai avem timp suficient sa franam .Dar eu vb prostii voi aveti dreptate aveti prioritate si va folositi de acest drept fara sa va mai asigurati ca nu deveniti un pericol pentru circulatia rutiera doar aveti prioritate nu???

    RăspundețiȘtergere
  3. Merg in trafic cu motor, masina, bicicleta si am invatat sa fiu foarte intelegator. Nu inteleg de ce sa iti lase cineva o banda intreaga cand esti pe motor sau bicicleta, le folosesti ca sa si descongestionezi traficul, cu orice as merge incerc sa stau cat mai pe dreapta ca sa las pe altii sa ma depaseasca, cred ca daca trece la 1 metru de mine este absolut rezonabil(depinde si de viteza). Cand esti pe bicla te comporti ca si cu masina, vrei sa traversezi, te transformi in pieton. Intr-adevar te simti aiurea cu bicla intr-o intersectie mare dar...asta e. Traficul ar fi mult mai ok daca ne-am gandi si la altii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Felicitari pentru gandire!
      Daca ar fi mai multi ca tine...

      Ștergere
  4. Conducatorul auto este obligat sa se asigure si sa semnalizeze cand intententioneaza sa paraseasca directia de deplasare, la schimbarea benzii pe sensul de mers, in apropierea unei intersectii la parasirea/patrunderea drumului cu prioritate...etc. Acelasi lucru este valabil pentru biciclist.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e ,numa ca eu ca sofer si bicicilist de ocazie am iesit de doua ori cu bicicleta si de doua ori soferi ,neatenti sau pur si simplu prosti ,in plina zi ,situatie similara cu cea din articol ,m-au ocolit prcatic pe contrasens in viraj ,doar ca nu au vrut sa incetineasca sa trec ,adica sa-mi dea prioritate .in acelasi timp altii ,cei mai multi claxoneaza sa te atentioneze ca trec probabil stiind ca nu vezi bine in spate ,asa ca situatia doamnei e discutabila ,in sensul ca sigur nu s-a asigurat bine si nu a vazut margine a drumului ,iar atitudinea alora e si mai condamnabila

      Ștergere
    2. Îmi pare rău sa va spun, dar nu are ce sa fie discutabil intr-o parcare unde urma sa iau un viraj de 90 de grade la stanga, noaptea iar respectiva nu avea nici cea mai mic semn luminos. Nu eram in trafic pe vreo strada din Bucuresti, asa ca nu aveam ce margine sa ovserv. Eram in parcare. Dupa cum bine stiti intr-o parcare nu ai cum sa ai mai mult de 20/h, iar la un asemenea viraj poti avea chiar mai putin, mai ales cand locul este stramt cu masini parcate pe stanga si pe dreapta. Iar duduia cu bicicleta a aparut din partea stanga. Daca ar fi sa ne legam de legislatie, atunci ea ar fi trebuit sa-mi acorde prioritate de dreapta.

      Ștergere
    3. Daca ieseai din locul de parcare, nu aveai prioritate de dreapta. Plus ca de obicei mai toate parcarile au cedeaza trecerea la iesire. Nu se intelege prea bine ce faceai (parcai, ieseai din locul de parcare) din ceea ce ai povestit tu. Am si eu o problema cu biciclistii care nu se asigura sau care traverseaza pe trecere calare pe bicicleta (chiar am luat si eu unul pe capota asa mai usurel) insa intotdeauna cand ma aflu in trafic incerc sa le fac loc lor si motociclistilor. Eu zic ca trebuie sa ne respectam intre noi, toti participantii la trafic. Si sa ne informam asupra obligatiilor si drepturilor ce ne revin.

      Ștergere
    4. Daca ați fi citit tot v-ați fi dat seama ca intenționam sa parchez mașina. Așadar...eram deja în parcare.

      Ștergere
    5. Prioritatea de dreapta se acorda in cazul intersectiilor nesemnalizate corespunzator. In viziunea legii, nu are vreo importanta daca in parcare aveai 20 km/h sau 200 km/h. Daca totusi exista parcari cu prioritate, zau ca ma intereseaza unde sunt.

      Ștergere
    6. Aveti perfecta dreptate! Dar atata timp cat pe o alee cu sens unic cu intrare in parcare spre dreapta si apoi stanga cu masini parcate pe partea stanga si partea dreapta, unde nu exista drum sau alee care sa fie in partea dreapta in momentul in care se ia virajul la stanga....nu am ce prioritate de dreapta sa dau. Practic aleea e viraj dreapta si apoi viraj stanga...iar atunci cand se ia virajul la stanga pe partea dreapta sunt masini parcate. La ce sau cine sa dau prioritate? Iar duduia cu bicicleta a venit din partea stanga… Chiar daca sunt femeie, asta nu inseamna ca nu stiu ce e prioritate de dreapta sau semnele de circulatie. Prin prisma job-ului conduc cel putin 4000 km/luna prin tara. Am avut ocazia sa intalnesc multe acte de prostie si accidente din partea teribilistilor in trafic, si cu toate astea am reusit sa anticipez si sa ma feresc de accidente stupide, nu am luat nicio amenda, nici macar pentru viteza pana in prezent. Recunosc, in 10 ani de cand am carnet de conducere am avut un singur accident cand o masina de transport valori a schimbat banda intr-un sens giratoriu, cu itentia sa iasa si a intrat in mine, m-a tarat pana pe trecerea de pietoni iar cand s-a dat jos din masina nici macar nu a intrebat daca am patit ceva, mi-a spus ca el a vorbit cu seful iar seful i-a spus ca eu sunt vinovata. Evident ca am sunat la 112 iar cei de la politie au constatat ca el a fost cel vinovat. Chiar zilele trecute in Pasaj la Muncii o masina nu numere de UK a venit in mare viteza si flash-uri in spatele meu sa ma dau la o parte, ca doar el avea peste 60km/h. Cum aveam masina in partea dreapta si linie continua nu aveam cum sa las « the king » sa treaca. Iar personajul, cum a reusit sa ma depaseasca mi-a pus frana brusc in fata. Am anticipat prostia si am pus frana din timp.

      Ștergere
  5. Fac apel la cei ce cred ca in alte tari e altfel. In Germania esti pasibil de amenda destul de maricica daca bicicleta cu care circuli nu este echipata cu ochi de pisica la roti, mijloc de avertizare sonora, iluminare pe timp de noapte, frane defecte. Daca te urci beat pe bicicleta esti iarasi pasiv de amenda si ti se poate suspenda si permisul de conducere automat. Nu exista peste tot drumuri pentru bicliclete si totusi masinile si pietonii convietuiesc normal. Aceeasi lege cu descalecatul bicicletei la trecerile de pietoni nesemnalizate prin semafor este valabila si la ei. Ce e drept au mai multe drumuri pentru biciclete. Nu bunul simt a determinat populatia sa respecte legile, ci tocmai amenzile mari;) Doamna are dreptate in cazul ei. Iar bicicletele pot fi cea mai buna solutie pentru oras, se poate determina cu parcari scumpe;) in cazul asta nu mai iei masina. In Bucuresti, pe zi nu este necesara masina, pe noapte din motive de siguranta, merge.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite că eu nu cred că amenzile foarte mari ne disciplinează. Ele sunt destul de mari, din punctul meu de vedere. Consider că amenzile date ne disciplinează. Degeaba este amenda de 1.000 de lei, dacă nu e dată nimănui, pe cand aia de 100 de lei pe care o iei de aproape fiecare dată când greșești te disciplinează. De exemplu dacă acolo unde se parchează aiurea ar fi mereu polițiști care să dea amenda, nu stiu câți ar fi de acord să plătească "parcare" 100 de lei pe zi. Asa, dacă dai o amendă de 500 pe luna ... sper doar să nu fiu eu ghinionistul lunii respective. Am ales sumele total aleator.

      Ștergere
  6. Prietene, sustinator al biciclistilor, eram ultimul la semafor, in fata la MC la Romana. Deodata aud "poc!". Ma uit in oglinda si ce sa vezi...un rahat era intins pe asfalt. Mai pe intelesul tau, biciclistul a intrat in mine. Daca imi rupea bara, cine o platea? Te plangi de amenzi...pai sunt facute foarte bine cum sunt facute. Daca tu o iei pe strada cum te taie capul si te loveste unu cu masina aia de 2 tone, cine ajunge prin tribunale fara sa aiba vreo vina?

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu sînt pentru desfiinţarea tuturor pistelor de biciclişti de pe străzi (nu parcuri). Aşa avem mai mult spaţiu şi pentru maşini şi pentru biciclişti. Ideea e că nu e nici o diferenţă între un motociclist şi un biciclist, iar în trafic regulile sînt aceleaşi pentru toţi. E loc pentru toată lumea!

    RăspundețiȘtergere
  8. vad ca exista o mare problema in a disringe intre particular si general...Particularizarile sau exemplele de mai sus sunt intr adevar o vina a biciclistilor, dar de acolo la a legisla in functie de o particularitate...e cam fascista ideea...Intr adevar cei de dincolo au mai multe piste...serios??? pai asta e problema!!! noi n avem...si alea ce s facute is pericol...si da culmea pe dincolo ti se ia carnetul cand esti pe bicicleta si esti bizon...ca tot bizon esti in trafic...eu nu i sustin pe idioti...ca doar is idioti, nu? dar e aberant sa sufere toti pentru o mana de oameni...mana de oameni care daca autoritatile care aparent n au nici o treaba in oras(vezi comentariul de mai sus...cee???) autoritatile impun in prima faza bunul simt prin amenzi si control, du te in centru, acum! si vezi cate masini is parcate pe piste...sau trotuar sau dracu mai stie pe unde...pentru ca traim in era masinilori...adica suntem in urma cu vreo 100 de ani, dar ne mandrim cu asta, da i inaibte tata, stai si injura la semafor de ciuda ca biciclistul e relaxat si trece pe langa tine...Stati linistiti si noi avem riscurile noastre...se fura bicicletele in draci, voi cate masini ati avut furate?? si cand mergi la politie toata treaba e deja standardizata...nici nu si mai bat capul cu tine....in fine...din cate vad mai trebuie licrat mult de tot la capitolul toleranta si la ideea ca orasul e al tuturor e in egala masura....si apropo eu ultima data cand am verificat limitele de viteza in oras sunt mai tot timpul intre 30 50 km/h...si acuma sincer...doar pt tine...nici nu trebuie sa zici cu voce tare...de cate ori pe zi depasesti limita asta de viteza...ups...sau de cate ori apesi acceleratia sa fortezi rosul ca nu mai suporti sa stai in trafic?...ideea e ca toti gresim...dar subliniez...masina face pagube mylt mai mare decat poata sa faca un biciclist...si ps, ma semnez anonim pt ca vad ca mai toti au tendinta sa o ia personal...dar aici e o alta discutie...cu justitiarii ocazionali care vezi doamne simt ca le explodeaza simtul civic in ei...mult noroc! asfalt uscat, afum o tati, in vreo 10 ani o sa ne plimbam si noi cu masca pe fata si o sa vedem rasaritul soarelui printr un ecran, ca ai vrut tu sa mergi 2 km pana la job cu clima, bv si mersi ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am adresat cu "d-le Anonim" pt ca acesta este numele ales de dvs. Nu cunoașteți cât merg cu mașina, când merg cu ea și când merg cu bicicleta. Nu mi-ați răspuns la întrebare: eu ca șofer dacă trec pe roșu încalc legea mai mult decât dacă eu ca biciclist trec pe roșu? Cereți egalitate intre șoferi și bicicliști, dar doar la drepturi, nu și la obligații/sanctiuni. Nu am făcut referire la persoana dvs. Am zis, sunt si șofer, sunt si biciclist. Conduc mașina zi de zi pt ca starea de sănătate, pe de o parte, nu-mi permite să merg pe bicicletă, iar pe de altă parte, distantele pe care le parcurg zilnic nu-mi permit utilizarea unei biciclete. Da, bicicleta o folosesc pt a ma recrea, pt plimbări prin parcuri/paduri. Dar aici nu e vorba de diferențele între șoferi și bicicliști. E vorba de respectul pe care îl avem pt lege. Iar în articolul de mai sus despre asta e vorba. Trebuie să respectăm legea, nu trebuie sa căutăm scuze. Mă întrebați de câte ori am depășit limita de viteză. Imi permit în această situație să vă întreb de câte ori ați trecut pe roșu sau de câte ori ați trecut pe bicicletă pe trecerea de pietoni. Nu doresc un răspuns. Referitor la furtul de biciclete, sa știți că se fură și mașinile si nu se mai găsesc. Iar legat de biciclete furate, da, se găsesc mai greu decât o mașină, pt ca pot fi vopsite foarte ușor, pot fi vândute pe bucăți și așa mai departe. Dar am vazut la poliție foarte multe biciclete recuperate de la hoți. Spuneți că suntem în urma cu 100 de ani și tot arătați (atât dvs, cât și alții) ca exemplu vestul. În primul rând, trebuie să învățăm să ne respectam si sa respectam legea. Doi ani de zile, după cum am zis, am mers cu bicicleta prin București. Zi de zi faceam 20 de km, iar în weekend faceam între 50 si 100 de km. Niciodată nu am mers pe pistele de bicicliști, ci pe carosabil, unde am respectat regulile codului rutier. Nu am fost claxonat niciodată și nici înjurat. Nu voi continua conversația si nu luați personal ceea ce am zis. E părerea mea pe care o susțin. Si da, am avut 2 procese cu victime provocate de bicicliști, bicicliști care au rămas în viața, dar șoferii care i-au ferit au murit.

      Ștergere
    2. Nu mi-e rusine cu niciuna dintre categoriile de participanti la trafic. La noi nu exista respect fata de cei din jur, indiferent ca sunt pietoni, biciclisti, rollerbladeri, cosmonauti etc. Cand faci 50-60 km/ zi cu bicicleta prin Bucuresti te cam grabesti, ca sa iti termini treaba cat mai repede, iar majoritatea celorlalti participanti la trafic te ignora. Poti sa ai si mama luminitei. Aseara era sa ma aplatizeze o duduie cu copilul in masina, care a parcat pe marginea carosabilului, pe motiv ca nu m-a vazut. Pai pt ea imi trebuia vreun proiector de 1000 de lumeni, poate atunci ma vedea. Ca sa nu mai spun de incrucisari de benzi in apropierea intersectiilor, schimbatri nesemalizate de directie etc. E si normal ca unii trec pe rosu sau trec trecerea calare pe bicicleta sau mai fac alte asemenea. Pana nu o sa fim mai indulgenti unii cu altii, nu o sa se schimbe nimic, iar in toate astea administratia poarta o mica vina. Drumuri bune!

      Ștergere
    3. Nu sunt sofer, dar hai sa gandim putin. Mergi cu masina si in spate iti intra o alta masina spargand un stop. Vinovatul e obligat sa aiba asigurare si victima are o garantie ca cineva va plati paguba. Mergi cu masina si in spate iti intra un biciclist. Sa pp ca iti sparge un stop. Cine va plati stopul? Soferul, daca biciclistul e nesimtit si nu vrea. Se urca pe bicicleta si fuge. Ce faci? Ii retii culoare bicicletei? Ca numar nu are sa il poti raporta. De asta cred si eu ca ar trebui amenzi mai mai mari ptr biciclisti. Sau daca nu, obligativitatea incheierii unei polite rca speciala ptr biciclisti.

      Ștergere
  9. Sunt si sofer si biciclist si inteleg mentalitatea si aia si aia.Acum sa facem o analiza pe text,Andreea zici ca te-ai speriat foarte tare cand una ti--a sarit pe capota(asa ai perceput-o tu),acum pune-te si in pantofii acelei bicicliste,ea s-o fi speriat cand o masina,desi nu avea prioritate s-a repezit in ea ?!
    De asemenea mai e si un clip pe tv cu o "doamna"cu auto care il tot sicaneaza pe un biciclist pentru ca nu a stat sa-l ia pe capota.
    Cineva spunea aici sa te uiti si dupa biciclistii care merg corect,poate aici mai trebuie lucrat :)
    Acu'sa nu zica cineva ca soferii circula corect si biciclistii nu,ca ma impusc.
    Ca parere personala eu zic ca nu trebuie sa punem soferi contra biciclisti ,pentru ca oricum tendinta este sa apara tot mai multi si trebuie sa coexixtam cu totii.Oricum biciclistul fata de cineva in masina este defavorizat total si ca demaraj si ca franare,el se poate doar strecura si nu trebuie blestemat si urat pentru asta.
    Eu recomand si celor care inca mai desconsidera biciclistii(inainte doar taranii mergeau cu bicicleta)pentru ca unii chiar au si masini si merg cu bicicleta pentru ca e mai eco si libertatea e mai mare.
    p.s. nu sunt de acord cu injuratul intre participantii la trafic de orice fel si in nici o situatie.
    Cristi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristi, sinceră să fiu nu m-am pus în “pantofii biciclistei” și asta datorită atitudinii ei. Am văzut și eu filmulețul cu acea doamnă care șicanează biciclistul…iar tot ceea ce pot spune e că biciclistul a procedat corect…a anunțat poliția. Sunt total de acord ca cel care greșește să plătească, fie că e biciclist, conducător auto, motociclist ori pieton și că trebuie să coexistam. Nu vreau să crezi că vreau să creez două tabere și să se ciondănească pe stupidități. Există o legislație scrisă și trebuie respectata de TOATĂ LUMEA. De aceea în postarea mea, fac apel să se respecte acele conduite minime, pentru ca toată lumea să coexiste iar cine greșește să plătească.

      Ștergere
  10. Alta data te urci in masina , inchizi usile , stingi farurile , denarezi si ii omori pe idioti , pe drum lovesti un copac sa iti iei aviz de reparatie si gata . Eu asa fac .

    RăspundețiȘtergere
  11. Aveti mare dreptate! Cu bicicletele ar trebui sa se circule doar in parcuri pe alei special amenajate! Bicicletele in Bucuresti nu fac decat sa ingreuneze viata noastra, a posesorilor de masini! Circula cu viteza acesti biciclisti teribilisti si apoi daca imi lovesc masina risc sa raman invalida! Ar trebui interzise bicicletele! Orasul este facut pentru masini si toata lumea ar trebui sa mearga doar cu masina! Nu o sa imi invat copilul niciodata sa mearga pe bicicleta, este mana diavolului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimata doamma ... din fericire orasul este al tuturor. Cei care spun ca este doar pentru o singura categorie sunt niste frustrati. Mai bine va invatati copilul sa zboare. Ca na. Orasul este al masinilor. De ce nu ganditi inainte de a scrie ceva? Din exprimarea dumneavoastra inteleg ca eu ca sofer am voie sa va calc copilul cu masina daca este prin oras ... pieton. Ca na. Orasul este doar pentru masini. Aveti o gandire bolnava si chiar imi pare rau ca exista in jurul meu oamenii ca dumneavoastra.
      Ca biciclist am intalnit soferi prosti. Si culmea femeile injura cel mai tare. Ca sofer am intalnit si biciclisti idioti. Ca pieton ... nu mai conteaza ce am intalnit. Dar sa spui ca orasul este doar pentru masini ... eate cea mai mare ineptie.
      Va doresc o zi faina si ... ce sa zic? Nimic. Nu cred ca ar ajuta

      Ștergere
    2. Vai de mine, auzi da interzica bicicletele k orasul e pt masini:)) esti desteapta tare fata mea! K sa circuli legal trebuie sa ai bicicleta echipata corespunzator si sa respecti strict regulile de circulatie chiar dak poate altii nu o fac, dak ai gresit si te.a luat unul pe capota din vina ta, spitalizare ushoara, recunoaste.ti vina la politie nu trage si posesorul de masina dupa tne prin tribunal k ai fost tu prost, el orik va fi declarat nevinovat dak este vina ta, cel mai bne recunosti din prima sa nu complici treburile, iar k soferi am intalnit si eu multi kre nu te respecta, m.i s.a intamplat pe ploaie chiar cu o semicursiera merida (nu as fi iesit cu ea pe ploaie cu cauciucurile alea dar m.a prins ploaia si trebuia sa ajung cumva aksa) si soferul nemultumit de viteza mea de deplasare k nu putea sa treaca el de mne, ma depaseste imi taoe calea si franeaza brusc, am reusit sa opresc milimetric si sa nu ma fure prea mult cauciucurile pe carosabilul umed, nu mai conteaza ce injurii au urmat deoarece eu sunt la modul (ma injuri, te injur, bag...in mata) asta sunt, imi vbesti frumos iti vbesc frumos, chiar dak am vina sau nu cum imi vbesti asa iti vbesc, deci sicane de genul nu se fac doar intre posesorii de autovehicule ci si impotriva biciclistilor. Bicicleta e buna k in mult situatii ajungi la destinatie mai rapid dekt o masina din A in B si in al doilea rand nu poluezi absolut nik, asa k treziti.va cei carora nu le functioneaza neuronul #25 deoarece in unele tari cei kre merg cu bicicleta sunt platiti de stat pt k aleg sa nu polueze si sunt respectati pt asta. Sper totusi pt posesorii si iubitorii de autovehicule k pe viitor sa se dezvolte in masa masinile electrice, crede.ti.ma ve.ti uita de racnetul motorului turat pe kre il adoratii si ve.ti indragi motorul electric nepoluant. Va salut, o seara placuta si atentie in trafic

      Ștergere
    3. Floryyy, chiar exişti?! 2 vorbe, 200 de prostii, culminnd cu "mana diavolului" dar nici "daca imi lovesc masina risc sa raman invalida" nu te face de ruşine! - poate ar fi şansa ta să te repari! :) (încă mă-ntreb dacă nu e timesnewroman!)

      Ștergere
    4. Flory, tu nu trebuie sa iti lovesti masina ptr a ramane invalida(ceeee???) pt ca esti deja invalida. Ti-a paralizat creierul, si nu e vina ta. E mana diavolului. Hai ca m-am p!$@t pe mine de ras

      Ștergere
    5. Din pacate comentatorii de mai sus au inteles gresit ironia Floricai. Adica deloc...

      Ștergere
  12. Doamnă, o singură sugestie de la un biciclist înfocat: circulaţi 30' pe bicicletă printre stăpînii motorizaţi ai şoselelor/străyilor şi apoi veniţi, aici, cu un update. [+ nu ştiu cum aţi determinat procentul acela de 90% dar sigur e muuult prea mare]

    RăspundețiȘtergere
  13. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  14. Andreea ziceai ca biciclistul nu avea lumini si nu l-ai observat, dar daca era o persoana mergand si il calcai sau un copil de altfel? Pe cine dadeai vina? Pe lumini? Ma tot gandesc la iresponsabilitatea unora care conduc, fata draga tu ai lumini la masina, fii atenta la condus, lasa dracu' telefonu' ala in pace. Si eu sunt sofer, biciclist, pieton si din ce afirmi tu atentia ta in acel moment era la kilometri distanta de ceea ce pretindeai tu ca faci... adica condusul.

    RăspundețiȘtergere

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]